Official publicity video - Atelier ArtGallery Ze Vasconcellos

Ze Vasconcellos - Stainless Seel Metal Sculptures, esculturas em metal aço inox

Official publicity video - Atelier ArtGallery Ze Vasconcellos

Bringing the unmanifest to the manifest! The artist creates from ideas originated in his mind and transformed into art using various materials, mainly iron and stainless steel from scrap metal. The recycling and reuse of materials, transforming themselves through the hands of Ze Vasconcellos into works of art in their purest essence and movement!!

"Giving life to recycled metals" is the phrase that defines the art of this sculptor who transmutes all the inherent barriers of this hard and rigid material into works of art with lightness and movement!!

The strength and creativity used to make a metal sculpture is seen by the artist as if he were given the power of God through his hands, the power of all artists!!!!

Trazendo do não manifesto ao manifesto!  O artista cria a partir de ideias originadas em sua mente e transformadas em arte usando vários materiais, sendo principalmente o ferro e aço inox oriundos da sucata. A reciclagem e o reaproveitamento de materiais transformando-se através das mãos de Ze Vasconcellos em obras de arte em sua mais pura essência e movimento!!

"Dando vida à metais reciclados" é a frase que define a arte deste escultor que transmuta todas as barreiras inerentes deste material duro e rígido em obras de arte com leveza e movimento!!

A força e criatividade usadas para confeccionar uma escultura em metal é vista pelo artista como se lhe fosse dado o pode de Deus através de suas mãos, o poder de todos os artistas!!!!